Proběhl 5. ročník hackathonu Královéhradeckého kraje, letos i s využitím umělé inteligence

Soutěžící měli za úkol vytvořit nejlepší návrh aplikace nad otevřenými daty nejen Královéhradeckého kraje, ale i s možným využitím všech datových sad otevřených dat publikovaných v Národním katalogu otevřených dat s vymezeným prostorovým územím taktéž pouze Královéhradecký kraj.
Letošní novinkou ovšem bylo zařazení vibecodingu, tedy využití umělé inteligence pro tvorbu návrhů aplikací, která umožnila soutěžícím v co nejkratším čase vytvořit co nejvíce funkční prototyp aplikace.
Hackathonu se zúčastnilo 18 týmů z celkem 17 středních škol a třech vysokých škol, což dohromady znamenalo 61 soutěžících v programování. Týmům byly po dobu trvání soutěže k dispozici konzultace s pěti zkušenými mentory.
Porota ocenila tři týmy, které si převzaly ocenění. Jako nejlepší vyhodnotila tým Mackokladi ze Střední průmyslové školy a střední odborné školy Dvůr Králové nad Labem s návrhem aplikace KompaZ, která představuje průvodce v krizových situacích. Na druhém místě se umístil tým Educa-perhe z EDUCA Pardubice – Střední odborné školy, s.r.o., s návrhem aplikace pro zjednodušení výběru bydlení a na třetím místě byl tým Ivan Panuška ze Střední průmyslové školy elektrotechnické a vyšší odborné školy Pardubice s návrhem aplikace Lifely.
Hlavním pořadatelem hackathonu je Královéhradecký kraj. Spolupořadatelem je Fakulta informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové. Partnery soutěže pro letošní rok byly společnosti Quadient Technologies Czech, Unicorn Systems, MOVISIO, Microsoft, MICRORISC a IQRF Tech.
Záštitu nad studentskou soutěží převzali radní kraje pro ekonomiku Jaromír Dědeček, děkanka Fakulty informatiky a managementu UHK Petra Marešová a ředitel Digitální a informační agentury Martin Mesršmít.
Převzato z www.khk.cz