Doprava

Unikátní carsharing Revolt

Do Prahy dorazily miniaturní elektromobily z Číny.
Unikátní carsharing Revolt

Auta jsou z Číny, zakladatelé nového carsharingu Revolt z Ostravy a všechno se v červenci rozběhne v Praze. Nejen příběh za vznikem vcelku unikátního startupu je zajímavý. Revolt do České republiky přináší koncept velice dostupného elektrického carsharingu, který má Pražanům přinést další alternativu při pohybu po městě.

Samotné auto má rozměry 2,2 na 1,3 na 1,6 metru a vejde se skutečně všude. Vpředu mohou sedět dva lidi, vzadu je k dispozici zavazadlový prostor, do něhož se bez problémů vejdou dva příruční kufry do letadla. Jednoduchost je zachována i při ovládání vozidla. Místo řadící páky je jen přepínač mezi jízdou, couváním a parkováním a řidič tak šlape jen na dva pedály. Maximální dojezd aut Revolt je 120 kilometrů a maximální rychlost až 80 kilometrů v hodině.

Zahájení pilotního provozu v Praze odstartovalo 26. července 2018, kdy se bude postupně přidávat prvních dvacet žlutých vozidel do ulic Prahy 1 a Prahy 2. Zakladatelé z Ostravy v Praze vidí pro elektroauta výhodu i v relativně nové možnosti parkování na modrých a fialových zónách za minimální roční poplatek, proto přiznává, pilotní provoz bude v případě Revoltu skutečně o pořádném otestování a odladění služby.

Revolt staví na tom, že je mezi přepravou taxíkem a městskou hromadnou dopravou. Průměrně by měla být cesta žlutým vozítkem dvakrát levnější než Uber, třikrát levnější než taxi a naopak dvakrát dražší než veřejný dopravní prostředek, zato až dvakrát rychlejší. Když chcete využít Revolt, zaplatíte 4 koruny za minutu jízdy, respektive vypůjčení.

Co se týče dalších potenciálních destinací pro „vytuněné golfové vozíky“, je CEO Pavel Kuchta připraven spolupracovat prakticky s kýmkoliv. Již prý registruje zájem ze Slovenska nebo Bahrajnu. Na nedávné konferenci v Praze zaujal i zástupce pražského Letiště Václava Havla. Komukoliv je připraven nabídnout službu na klíč, kterou by však i nadále rád držel pod značkou Revolt. Pokud by se totiž tento elektrocarsharing rozšířil do dalších měst, mohli by ho uživatelé používat stejně pod jednou aplikací a registrací jako třeba Rekola nebo Uber.

Sdílejte na sociálních sítích